ПОЗИВ ЗА УЧЕШЋЕ НА КОНКУРСУ ЗА ИЗБОР ТЕМА
Конкурс је отворен од 12. новембра до 12. децембра 2024. године
СЕДАМНАЕСТИ СТРУЧНИ СУСРЕТИ
„Професионалне компетенције стручних сарадника и сарадника – допринос
континуитету, развојности и одрживости промена у пракси предшколске установе„
биће одржани од 03. до 06.априла 2025. године
Драге колегинице и колеге,
позивамо вас на размену кроз коју ћемо да наставимо да сагледавамо, анализирамо и
унапређујемо компетенцијe стручних сарадника и сарадника приступајући им као
развојном процесу који има своју прошлост, садашњост и будућност. Циљ овог
заједничког сагледавања је тројак:
- Допринос оснаживању стручних сарадника и сарадника за одређење референтне тачке
од које креће развој компетенција уз опис контекста праксе. - Допринос оснаживању стручних сарадника и сарадника за сагледавање веза између
унапређених компетенција и промена у квалитету одређене области предшколске
праксе у актуелном тренутку. - Допринос оснаживању стручних сарадника и сарадника за препознавање правца у
којем ће пракса развијати у будућности.
Полазишта за дефинисање теме:
❖ Актуелности у пракси и животни контекст
❖ Закључци XVI стручних сусрета
❖ Kомпетентност стручног сарадника која је у ПРАВИЛНИКУ о стандардима
компетенција за професију стручног сарадника у предшколској установи и његовог
професионалног развоја („Службени гласник РС – Просветни гласник“, број 3 од 13.
априла 2021.) одређена кроз следећа подручја:
1) стратешко (развојно) планирање и праћење праксе предшколске установе,
2) сарадњу и заједништво,
3) развијање рефлексивне праксе предшколске установе,
4) развијање квалитета реалног програма,
5) властито професионално деловање и професионални развој.
❖ Дефинисање појмова континуитет – развојност – одрживост
Предшколска установа је живи систем, који се мења и развија. У том смислу и
промена се мора сагледавати као процес, не као продукт који остаје непромењен када се
постигне.
Одрживост се може сагледати и кроз исход промене који би требало да се
континуирано испољава и развија кроз и у пракси деловања. Уколико подржимо схватање
да не постоји горња граница промене, нити тачка завршетка, подржавамо и континуитет
процеса и његову развојност (Павловић Бренеселовић Д., 2008).
Одрживост промене у образовању се изражава као напредак који је, не само везан
за конкретну промену у образовању, већ омогућава и континуирано учење, трајно и стално
током времена, подржан помоћу тренутних ресурса или оних који се могу набавити у
будућности Харгривс (2002).
Излагање рада можете припремити у форми презентације (уз ППТ, ПРЕЗИ и др.), као
постер, видео, округли сто или као радионицу. У складу са изабраном формом
презентације попуните и одговарајући образац за пријаву (у прилогу). Пријаву са
приказом радова можете послати попуњавањем обрасца за пријаву у прилогу овог мејла
до 12. децембра 2024. године слањем на имејл адресу ponesiosmeh@gmail.com
Молимо да поштујете овај рок, због планиране динамике рада (припрема радова, израда агенде и акредитација скупа)!
У наставку можете преузети упутство за пријаву теме за учешће на конкурску за избор тема 17. сусрета стручних сарадника и сарадника предшколских установа Србије
Припремајте радове и понесите осмехе 😊